woensdag 29 maart 2017

Meneer mag ik weten waar de steenuil zit?



Je krijgt de vreemdste vragen via de mail. Reageer je niet dan krijg je meestal dit: ”Als u mij vertelt waar de steenuil zit dan vertel ik u waar een ransuil zit.”
Nu heb ik mijn lesjes wel geleerd om te verklappen waar bijzondere zaken zich ophouden. Een mooie uil, een lekkere boerin die in de wastobbe gaat, een plekje waar wilde orchideeën zijn (waarom wil Word via de spelcontrole het woord Orchidee in orgie veranderen?)  en bloeien, allemaal zaken die je achter je huig moet houden hoor. Heb eens één keer een vrouw (omdat ze er zo leuk uitzag) meegenomen naar de plek van de steenuil en een week erna stonden er zeven vrouwen onder die boom en was de uil vertrokken. Nou zal je denken: zeven vrouwen tegen een lamme uil, dat is toch een goede ruil. Maar ze waren mank, ziek en mankerende en de gemiddelde leeftijd was zo dat ik dacht: Jurassic park is er niets bij.
Dus nee, ik houd mijn plekjes geheim hoor.