zaterdag 24 december 2016

Mooie dames, Chappi en hondendrollen


De winter houdt ook een belofte in zichzelf. Het zal niet eeuwig blijven duren. Straks komen de eerste sneeuwklokjes boven gevolgd door de krokussen. Spoedig glijden wij het voorjaar dan weer binnen en voor je het weet is het weer korte broeken weer. Maar de lucht is in de winter altijd zo zalig gezond. Koud, helder, fris, tintelend op je tong, zoals een goede kus van een ijstaart moet smaken.
Een mooie vrouw met lang blond haar, laat de ...
hond uit op de Tiendweg en is gehuld in een dikke winterjas. Haar adem blijft even hangen en wordt dan meegenomen door koning winter. Ze heeft zwoele lippen en glimoogjes en ruikt naar bloemen en sinaasappel. Net op het moment dat ik een leuk gesprek met haar denk aan te knopen, hurkt haar enorme hond naast mijn schoenen en perst er een heel blik Chappi uit dat dampend in de vorst ligt. We kijken er samen zwijgend naar.
Ik besef dat dit de dood in de pot is voor een leuk gesprek en rijd op mijn fiets verder. Morgen weer een dag. De koeien kijken naar me, schudden met hun uiers en de leuke lekkere vrouw zwaait me na terwijl haar reusachtige hond tegen een knotwilg piest. Ik houd van Nederland met zijn polders, mooie mensen, vee en ja, zelfs die honden horen erbij. Als ze maar niet zo zouden kakken….