maandag 18 juli 2016

Kikkervis groene kikker

Als natuurfotograaf weet je na jaren best wel een en ander wat er groeit, bloeit en wat er aan vogels, insecten etc. bestaat in ons nedergelegen landje. Vandaag even een netje voor de sloot voor ons huis en hij zat meteen vol met een soort visjes dat ik denk: wat heb ik nu aan mijn korte broek in de maat xl hangen? Grondels? Catfish? Nee, dat kan niet.

 Maar wat is het dan? Enfin er zijn nogal wat duikers onder ons die vast en zeker weten wat er allemaal aan spannende zaken onder het kroos afspelen dus ik sta open voor datgene wat ik niet weet, want ik heb geen flauw idee. Wel alles weer teruggeworpen in de sloot want leven en laten leven....Ik voor mij zou mij niet verbazen dat het een larve is van een zoetwatersalamander o.i.d. Maar evengoed is het de gereincarneerde buurvrouw die 101 jaar werd en is teruggkomen op aard....
Het is niets minder dan de kikkervis van de groene kikker...