maandag 4 april 2016

Mierenhopen en varkensstront

 
 
Mieren behoren tot de meest actieve insecten. Ze maken van die mooie hopen in het bos vooral die rooie. Daar moet je niet op gaan staan of erger op gaan zitten, dan heb je een probleem want het zijn gemene bijters en het mierenzuur kan lelijk zeer doen. Ik was nog maar een joch van een jaar of zeven toen wij kampeerden op een camping in Garderen. In het aangrenzende bos zag je regelmatig van die grote mierenhopen vol rode mieren. Wie stoer was reed met zijn fiets met een bloedgang over die heuvel ( één meter hoog) heen. Meende dat ik dat ook eens moest doen om indruk te maken op een heel mooi lief meisje van mijn leeftijd. Nam een aanloop met de fiets en op het moment dat ik er steigerend overheen wilde knallen, zag ik dat het geen mierenhoop betrof, doch een enorme hoop varkensstront die een boer om de een of andere reden in het bos had gedumpt. Maar het was te laat om te remmen, ik moest door en keek mijn geliefde meisje in de ogen en vloog met een bloedgang niet over maar dwars door de reusachtige hoop varkensstront als een warm mes door de boter. Enkel mijn hoofd stak boven de mestvaalt uit. De vlokken stront vlogen metershoog door het zwerk en ik zat volkomen onder de drek. Ze keek mij na terwijl ik doorreed en voordeed of het allemaal bij de act hoorde.
Het is nooit wat geworden tussen ons. Zelfs geen kusje. Het zaakje stonk te veel me dunkt….