zaterdag 11 juli 2015

Indianen en peniskokers

In de loop van je leven kijk je niet snel meer ergens van op. Mochten werknemers er ooit op hun 57e eindelijk stoppen met werken, nu in deze tijd moeten zelfs mensen met een zwaar beroep “even” tot hun 67e doorgaan.
De kleine zelfstandige bejaardenhuizen worden afgebroken om al de ouderen op één grote hoop te vegen en onder te brengen in megatehuizen waar velen een snelle dood wacht. Want een Rotterdammer die in Gouda wordt ondergebracht verkwijnd. Zelfs de Bijbel schrijft al dat men een oude boom niet kan verpoten maar, ik kijk er niet van op dat men het toch doet.
De vrouw op de preekstoel, ach ja, van mij mag ze hoor, enkel kan ik mij maar niet losmaken van het gevoel dat ik al zes dagen in de week naar mijn vrouw “mot” luisteren en dan vind je het fijn zondags een man te kunnen horen zeggen waar je fout zit. Tis allemaal ontwikkeling en 20 eeuwen heeft men het verkeerd begrepen, een vrouw op de preekstoel is nu plotseling oké. Gooi maar in mijn pet!
Het zo snel onder de knie krijgen van de Aids, wat nog altijd een ziekte is die voorkomt uit het seksueel ontsporen van de mensheid. Nu is er geen vuiltje aan de lucht meer en kunnen we er weer vol tegenaan. Blijft zo jammer dat het met die vreselijke ziekte als de kanker zo lang moet duren eerdat men het onder de knie krijgt.
Oorlogen, vluchtelingen, moslims die christenen uitroeien en regelmatig ook hun eigen soort de hersens inslaan, eten uit pakjes en zakjes, de plofkip, het verbod op in een café te roken ( verbod drinken zal wel snel volgen nu), de plastiek soep, de zure regen die overging in het gat in ze ozonlaag enfin de lijst met dingen die in je leven voorbij komt is vrij lang. Toch keek ik op van een wilde stam indianen die ik in de polder aantrof en welke zich achter de dertig overgebleven bomen schuilhield welke wij “de natuur” noemen.  Ze spreken een dialect en roken oude turf gerold in berkenschors. Vegen hun kont af met sappige grassen, eten wilde planten en is zielsgelukkig zonder GSM. Vrouwen hebben lange borsten die op pannenlappen gelijken en mannen lopen met een van brandnetels in elkaar gehaakte peniskoker en maken er vreemde sprongen bij.
Leuk hoor zo’n ontdekking. Ik denk dat ik mij er maar bij aansluit. Heerlijk los en vrij van alle vooruitgang enkel die koker baart mij zorgen. Misschien went het net als de tongpiercing…