maandag 11 mei 2015

Libellen in de Krimpenerwaard

In het loetbos op 900 meter van het kanocentrum ligt de Peterput. Het is best een eer als het Zuidhollands landschap een plekje naar mij vernoemd heeft, maar ik zal niet opscheppen. Ik ga er elk jaar met een groepje mensen die daar zin in hebben heen, maar het komt er gewoon niet van, ik heb te weinig puf en als ik het heb is het een uurtje of twee. En die twee uurtjes ben ik er dan snel, snel eve...n heengereden en tot de slotsom gekomen dat het uitsluipen in volle gang is. Ik telde er om 10 uur een stuk of tien en als het weer morgen etc, weer zonnig en warm is, zullen er steeds meer libellen uitsluipen. Ik zou zeggen: parkeer je auto op 900 meter afstand van de Peterput op de parkeerplaats (die zit naast het kanocentrum) en is gratis, en loop het fietspad op (links als je de parkeerplaats afloopt) langs het kanocentrum en neem de eerste houten brug aan je linkerhand en dan zie je recht voor je aan het pad de put liggen. Ga rond een uur of 9 in de morgen bij zonnig weer. Waait het of wordt er geen zon verwacht, niet gaan, dan gebeurt er wellicht niets.