donderdag 23 april 2015

De kleine Betuwe in de Krimpenerwaard (deel 1)

De kleine Betuwe, wie speelde er niet als kind. Ik mocht een ochtend op bezoek gaan op de plek waar ik en veel anderen met mij de leukste kinderherinneringen aan danken.
Bij aankomst stond meneer Bolk, een krasse tachtiger het grind te harken. Het deed sterk denken aan het temmen van de woelige baren want er was geen beginnen aan.  Het terrein is te groot om nog echt goed te worden onderhouden door deze vriendelijke oudere man.  Toen hij mij zag met de camera tegen het hek leunend om foto's te maken, stak hij zijn handen in de lucht met een:"Wat mot je nou?" Ik liep op hem toe en nam met een zwierig gebaar mijn hoed af en sprak de woorden:"Een vriendelijke groet van Joop, Margreet en Mark van der Vlist​"  Jaja, zo misbruik je iemands naam, want ik wist dat hij deze familie kende en toen was het ijs gebroken en nodigde hij mij uit in de speeltuin.
In zijn ogen brandt nog altijd de vlam, die deze kindervriend ooit met veel plezier en inzet, de speeltuin de kleine Betuwe liet beheren en onderhouden. Nu harkt hij grind op zijn geruite pantoffeltjes en blijkt een goed en boeiende verteller.
Meneer Bolk.